​Voor uw aanvraag van de gewenste wisselstukken voor uw Mitsubishi Pajero kunt u bijgaand formulier invullen.
Voor meer informatie kunt u ook langskomen of contact opnemen met Autobedrijf Eric de Kort!
De Mitsubishi Pajero is een Sports Utility Vehicle (SUV) en wereldwijd zeer populair. Vanwege die populariteit wordt de naam Pajero ook gebruikt voor andere modellen. In het buitenland wordt de auto ook verkocht als Mitsubishi Shogun of als Mitsubishi Montero. Shogun is een titel voor een Japans opperbevelhebber; Montero betekent 'jager in de bergen'.
Pajero Mk I
De Pajero debuteerde in oktober 1981 op de Autosalon van Tokio en kwam op de markt op 7 mei 1982. De Pajero deed in 1983 voor het eerst mee aan de Dakar-rally en haalde hier in 1985 de eerste overwinning. Daarna werd de Pajero één van de meest succesvolle auto's in die race.
Type | Pajero Mk I |
Productiejaren | 1982-1991 |
Koetswerkstijl | 4-deur 2-deur 2-deur cabriolet |
Motor | 2,6 l I4 3,0 l V6 |
Vermogen in pk | 109 143 |
Afmetingen (LxBxH) | 3,995 x 1,679 x 1,849 m (2d) 4,651 x 1,679 x 1,890 m (4d) |
Wielbasis | 2349,5 mm (2d) 2694,9 mm (4d) |
Tankinhoud | 60 l (2d) 92 l (4d) |
Pajero Mk II
Bij de hertekening voor 1992 werd alles verbeterd en de motoren werden krachtiger. In 1992 introduceerde Mitsubishi de Super Select vierwielaandrijving (SS4) die de motorkracht variabel over de achter- en vooras kon verdelen. Verder werd de Pajero met een antiblokkeersysteem uitgerust.
Type | Pajero Mk II |
Productiejaren | 1992-2000 |
Koetswerkstijl | 4-deur 2-deur 2-deur cabriolet |
Motor | 2,5 / 2,8 Turbodiesel 3,0 / 3,5 l V6 |
Vermogen in pk | 98 / 123 183 / 205 |
Afmetingen (LxBxH) | 4,704 x 1,694 x 1,875 m |
Wielbasis | 2725,4 mm |
Tankinhoud | 92 l |
Pajero Mk III
In 1999 werd de derde generatie van de Pajero op de Japanse thuismarkt geïntroduceerd en in de rest van de wereld in eind 2000. De auto was totaal verniewd en luxueuzer dan de voorgaande generaties. De Japanse 3,5 l kreeg directe brandstofinjectie waarbij het vermogen tot 217 pk steeg en de 3,0 l V6 werd afgezwakt tot 175 pk. De 2,8 l diesel bleef alleen bestaan voor ontwikkelingslanden en werd elders vervangen door een 3,2 l van 161 pk.
Type | Pajero Mk III |
Productiejaren | 2000- |
Koetswerkstijl | 4-deur 2-deur 2-deur cabriolet |
Motor | 2,5 Turbodiesel 3,2 / Diesel 3,0 / 3,5 / 3,8 l V6 |
Vermogen in pk | 98 161 175 / 205 en 217 / 215 |
Afmetingen (LxBxH) | 4,798 x 1,877 x 1,857 m |
Wielbasis | 2781,3 mm |
Tankinhoud | 90 l |
Pajero Mk IV
De nieuwe Mitsubishi Pajero is eind 2006, begin 2007 geïntroduceerd. Het blijft een echte terreinauto, al is de auto optisch fors aangepast. De auto heeft qua vormgeving veel weg van de huidige Dakar-auto.